Четвъртък Фев 23

KAM KWM11

 
imageKWM11

Професионален двоен безжичен VHF микрофон с фиксирани честоти.

 

 

Преди две седмици бях в магазин с гръмко име от сорта  „Техо-Мега-Хит-Маркет”. Случайно чух разговор между клиент на средна възраст и продавач-консултант: „Коя ви е най-хубавата прахосмукачка?...а нямате ли по-скъпа?” Тогава се замислих, как хората грешно оценяват нещата, особено тези от които не разбират. Спомних си, че като бях на четиринайсет  и един семеен приятел ми подари кухата си кремона, тя беше най-хубавата китара на света за мен. Нищо че исках електрическа + стена от Marshall-и. Просто тогава  дори и да имаш пари нямаше друго. Да не говорим, че аз нямах и пари и се радвах.

Истината е,  че сега за много хора  и то не само в Българя, нещата все още стоят по същия начин. Най-хубаво е това, което можеш да си позволиш да имаш. Осъзнах го, когато прочетох една английска статистика, че най-продаваният микрофон с цена до 100 паунда  е   безжичната  система KWM11  на фирмата за професионална  техника KAM .  Благодарение на тази Best Buy справка от професионалните печатни медии се натъкнах на едно истинско съкровище – двойна безжична система, която освен за подарък от който можеш да спестиш за празнична опаковка, защото е в „подаръчна кутия”, става и за сцена.

Оказа се, че от няколко години KAM имат представител в България, от който може да се купи въпросният микрофон на цена не по-висока от тази в Англия, като се има предвид скъпата доставка  от острова. Виждал съм и по-евтини двойни безжични микрофони, но като се сетих, че марките им звучат като вой на недоклано виетнамско куче, не ми трябваше да се чудя още много  преди да кликна върху бутона  „Потвърждаване  на поръчката”. Възползвах се от услугите на много лесно достъпният им онлайн магазин и след един ден се оказах с KWM11 в ръцете.

Под  картонената опаковка открих пластмасов  куфар, който освен че е здрав и лек, има и опция за заключване с катинарче срещу нежелана (зло)употреба. В комплекта влизат двата микрофона, приемник с две антени, адаптер, кабел жак-жак, две батерии,  инструкция за експлоатация и талон за международна гаранция. Комплектът се предлага в две модификации с различни работни честоти, за да може да ползваш  четири микрофона едновременно – едната модификация е 174.1 + 174.5 Mhz а другата  173.8 + 175.0 Mhz.

Функционалността на копчетата и светодиодната индикация на микрофонния предавател ни е добре позната от продуктите на Shure – едно копче за включване и изключване на сигнала и едно на захранването. Индикаторите показват състоянието на захранването и дали батерията е слаба. Други подобни микрофони в тази ценова категория или нямат опция за регулиране на чувствителността на капсула  или имат надпис “GAIN”, имат и отвор за отвертка, но под него няма потенциометър, който да завъртиш. В това отношение камовете си имат всичко и това ги прави изключително практични. Като стана въпрос за капсула, марката му “TAKY” звучи тъпо по начин, който самo китайците могат да измислят, но се оказа, че търговският представител на фирмата живее в Европа от 20 години и е доста култивиран тип. Когато ходих на Musikmesse-то във Франкфурт преди четири години, се спрях на техния щанд. Той взе да си хвали стоката и спомена,че произвеждат капсули за няколко световни лидери в бранша. На любопитството ми, кои са тези фирми, той ми отговори с почти балкански хумор: „Не мога да ти кажа, защото това е търговска тайна и имаме много строги договори за конфиденциалност, но мога да ти ги покажа.” След като се усмихна духовито, показалецът му се насочи  към няколко щанда в халето, на които табелите им се виждаха от доста далеко.

На предния панел на приемникът има диоди за наличие на радио връзка и копче за регулиране на нивото на звука на всеки микрофон поотделно. На задния панел (естествено!!)  са разположени трите изхода - по един  балансиран за всеки микрофон и един небалансиран за миксиран сигнал от двата микрофона. Антените на микрофона са телескопични и доста дълги. По време на преходът от мобилните тухлофони към шикозни нокийки с размер на кутийка за презервативи нашето поколение успя да се убеди, че гъзарията е страшна работа, но радио връзката я прави антената. Теорията ми се затвърди от пробите с KWM11. След като обикалях насам-натам с микрофоните повтаряйки разни тъпи фрази ми стана ясно, че 50-те метра обхват от спецификацията не са измислица.  По отношение на приемника съм малко разочарован от едно единствено нещо. Не че ми е притрябвало, но ако го имаше щях да се изкефя-в комплекта не са предвидени планки за монтаж в рак.

Сервизният инженер, който поддържа техниката ми твърди, че електрониката на микрофона не е сложна, с добре познати схемни решения, в които компромисът с качеството на вложените компоненти е разумен. Според него това допринася за мекото звучене на ниски, средни и високи, както и за хармоничния баланс между тях. Като отворих дума за поддръжка не мога да не споделя следното. Няколко седмици, след като си купих този микрофон, ходи в един хотел в Слънчев Бряг да се видя с няколко колеги от Германия.  Докато се наливахме с бира до басейна видях, че двама ентусиазирани младежи се мъчеха да развалят кефа на хората, като ги подканваха да пеят, танцуват и разни други досадни неща. Основен инструмент за пъкленото им  дело беше КАМ  KWM11, като единият микрофон малко глъхнеше с увеличаване на разстоянието до приемника. “Как съм се набутал с този боклук! Сигурно и моите ще почнат да прекъсват” естествено беше първата ми реакция. По време на музикалната пауза  обаче реших да проверя отблизо какво става. Гледката  беше покъртителна – едната антена на приемника липсваше. Другата  беше изкъртена и се държеше на една жичка. Топките на микрофоните, освен че бяха тотално ръждясали, бяха толкова вдлъбнати навътре от скокове с главата надолу без парашут, че изглеждаха сякаш вътре нямаха капсули. Капачето на батерията на единия липсваше и тя беше овита с тиксо. Ако не ги бях чул да работят, никога нямаше да повярвам, че тази безжична развалина може да даде някакви признаци на живот, което всъщност ме поласка, че съм направил добър избор на надежден микрофон.

В крайна сметка KAM KWM11 определено няма да са новите микрофони на Лили Иванова и Васил Найденов, но се надявам това да не се превърне в повод за Слави Трифонов отново да се заяжда с тях!!

 

KAM KWM11 можете да закупите от www.musicshop.bg