Неделя Ное 24

Musikmesse 2016 - ден 3

imageДен 2

Китари, барабани, мотори и други чудесии.

 

 

 
 
Така се случи, че в последния ден успях да разгледам най-интересната (поне за мен) част от панаира - залата с електрическите китари. Тази годин организаторите бяха сложили в една зала китарите и барабаните, така че документирах всичко заедно. Вероятно си задавате въпроса как е възможно да се чуе нещо в този шум - може. Наистина е доста шумничко, но барабаните са в единия край, китарите в другия и не си пречат взаимно. Дори перз цялото това време текат джем сешъни и демонстрации, които се чуват над всичко. 
Но интересното е  че е помислено и за тези на които им "гръмне главата", организаторите са направили едни безшумни кабинки, където можеш да се усамотиш ако някой ти звънне по телефона или ако шума ти идва в повече.
А като говорим за шум най-шумно е в залата с брас инстументите. Там е нещо страшно, поне два пъти по-шумно от залата с китарите.
 
И докато сме на китарна вълна, да започнем с първото интересно нещо, което искам да ви представя днес, и това серията лампови предусилватели на Two Notes, съответно Le Clean, Le Lead, Le Bass и Le Crunch. Two notes са едни от лидерите в кабинетните симулации, и ми беше много интересно как звучат новите продукти. За съжаление успях, да пробвам само Le Lead, понеже това се освободи първо, но мисля  че успях да схвана идеята, която е страхоитна. Всеки един предусилвател има по една лампа 12АХ7 и е базиран на някой известен преджешственик, съответно Fender,  Vox и Mesa Booge. Имат по два канала, съответно чист и драйв, като двата канала могат да работят в паралелен или последователен режим. С други думи гейна от първия канал да влезе като вход на втория. Le Lead, който успях да пробвам имаше доста обхватен чист канал, от съвсем чист до лек крънч. А драйв канала започва от крънч и стига до higain. Всичко това се чува идеално на слушакли, защото във всеки преамп има кабинентна симулация с каквито two notes могат да се гордеят. Това са едни от най-добре екипираните предусилватели, които съм жиждал защото си имат ефект лууп, миди управление, балансиран DI изход и какво ли още не. Като бонус получавате и лиценз за 16 кабинета в софтуера Wall Of Sound III.
 
 
 
Друго интересно нещо, което успях да видя е новото "кубе" на Roland - Roland Blues Cube Hot. По заглавието можете да предположите, че това е усилвател предназначен за блусари. Интересното тук е че се ползва новата "Tube Logic" технология на Roland а не ужасно остарялата COSM. Усилвателят е с 12 инчов говорител, един канал, който има широк спектър от звуци, ефект секция, атенюатор и USB изход за запис.  За пръв път виждам атенюатор в не лампов усилвател 0.5 W, 5 W, 15 W, Max.
 
 
Vox представиха новата AV серия хибридни усилватели. AV идва от Analog Velve и продуктите са съответно AV15, AV30 и AV60, съответно 15, 30 и 60 вата. Усилвателите са изцяло аналогови, като 15 ватовия модел има по една 12АХ7 лампа в предусилвателя и в крайното стъпало, а по-високите модели по две. AV30 и AV60 имат по два канала, като всеки от тях може да работи в режим clean, crunch, OD и разбира се higain. Всеки канал има стандартните корекции - gain, bass, middle, treble, volume. AV15 има един канал. Всички модели имат и ефект секция, където можете да изберете измежду три ефекта - дилей, ревърб и модулация.
 
 
Както казах, в залата за китари, бяха и барабаните. Имаше доста барабани, но без съмнение, най-разглежданите бяха тези на участниците в дръм камп-а - Brian Tichy, Jost Nickel, Mike Terrana, Mikky Dee, Karl Brazil и Dirk Brand и Marko Duvnjak. Всички сетове бяха с актуалните конфигурации на съответните собственици и бяха на платформи с колелца за да може лесно да се предвижат до залата за демонстрации. Самата зала беше малка според мен и побираше около 50-60 човека натъпкани и още толкова стоят и гледат отвън на стъклата. За сметка на това сесиите бяха редовни, така че едва ли някой е останал без да влезе.
 
 
Нови клавиатури от CME - XKey Bluetooth. XKey серията на CME са мини клавиатури 25 и 37 клавиша но с реални размери. Според мен те са много по-удобни от другите с мини клавишчета. Новото тази година е, че производителите са добавили Bluetooth, което означава, че можете да се свържете директно, без никакви допълнителни кабели и устройства с всякакви Apple джаджи поддържащи MIDI over bluetooth. Това за мен лично е едно страхото улеснение и решение на проблема "как да включа заедно миди клавиатура и звукова карта в телефона или iPad-a, без да се изръся поне с хилядарка".
 

 

Нещо, което ми направи впечатление е че доста изложители ползваха мотори за декор. Като започнем от Yamaha и свършим с един от големите германски магазини - MUSIC STORE.

 

И като казахме Yamaha, мисля да завършим тази статия в нещо ново от там. Както всяка година, така и тази, Yamaha бяха предпочели да се помещават в самостоятелна зала. Имаше няколко нови неща за това изложение, но аз ще се спра на едно и това е новият миксер EMX2.

И по-точно казано, това е миксер с усилвател, насочен към хора, които искат бързо и лесно да си свършат работата. Дали ще озвучавате конференция, DJ парти, малък концерт или каароке парти, нужни са ви само 2 колони. Устройството е лесно преносимо и се побира без проблем в багажника на кола заедно с двете колони. Изходната мощ е около 100 W на канал. Има 10 входа, от които 4 микрофонни.  Всеки канал има стандартните EQ корекции, като микрофонните канали имат възможност да ползват ефект (ревърб или ехо). Най-якото е че мастер секцията има EQ, с един потенциометър,  чрез който  можете да настроите системата за различни ситуации - от говорене, през DJ парти с повече бас и естествено за свирене с група.

Накрая ще завърша с няколко думи за самото изложение. Тази година за моя изненада липсваха най-големите имена в музикалния бранш като Fender, Gibson, Marshall, Ibanez, Orange, Tama, Paiste и други, които миналата година присъстваха. Прави впечатление свиването и най-вече сливането на раздели, които до миналата година бяха в самостоятелни зали, като например китарите и барабаните. И въпреки всичко изложението е достатъчно голямо, че пак не можах да го разгледам за четири дни както ми се искаше, а иманно да пробвам повече неща. Разбира се за това допринесе и отместването на Pro Light And Sound, което имах възможност само един ден да обиколя. Като посещаемост обаче мисля, че беше по-добре от миналата година. Имаше засилени мерки за сигурност и на входа проверяваха чантите на посетителите, въпреки всичко имаше хора от всички части на света. Трябва да обележим, че музикалният светът не е само китари и барабани, но и други инструменти, където явно нямаше такива големи липсващи имена. Със сигурност мениджмънта на изложението знае какво прави но на мен като обикновен посетител големите ми липсват и се надявам много бързо да се вземат мерки и догодина да ги видим отново на панаира. Разбира се беше намерено някакво частично решение на проблема, като например това, че MUSIC SERVICE бяха изложили доста модели на Gibson и Epiphone, но не е същото.