TC Electronic RH450 Bass Amp
Автор: Baby Thomas
Когато продукта RH450 бе анонсиран доста хора бях учудени от факта, че TC Electronic пускат усилвател за бас. В крайна сметка това е компания за производство на ефекти, не за АМР-ове. Или поне така си мислеха, защото се оказа, че са в голяма грешка!
Създаването на солид-стейт усилвател с чист звук и добри EQ контроли изглежда доста проста задача за фирма, чието наследство в апаратурата за аудио запис е много стабилно, но спийкър кабинети? Това не изгледаше също толкова просто, поне докато хората си припомниха един малък детайл - TC Group притежава както TC Electronic, така и Tannoy - производителя на популярните студийни монитори.
Резултатът от съвместната работа между TC Electronic & Tannoy е брилянтен - ние потребителите несъмнено ще харесаме рига и ще започнем да събираме пари, за да го имаме в близко (или не толкова) бъдеще. Той предлага достатъчно сила на звука, много добра дефиниция, готини и рядко срещани в бас усилвател функции, компактен размер и тегло, позволяващи лесно пренасяне и респективно мощен и безкомпромисен звук на всяка сцена без да има нужда да се наемат цял екип роудита.
Функции
RH450бас глава
Бас главата RH450 е с обявена мощност 450 вата клас Д (при 4 ома). Някои усилватели имат по-голяма мощност при 4 ома, но това не е повод за безпокойство. Този АМР дава напълно достатъчна сила, дори с възможност да е досадно силен в рок банда, включваща два халф-стак китарни рига, клавишни, акустични барабани и 5-ма вокалиста.
Главата има три канала, които се избират от предния панел или с фуутсуич (включен като опция), всеки един с напълно независими стойности за гейн, EQ, компресия и TubeTone функцията (симулация на лампов овърдрайв). За музиканти, които обичат да ползват много и различни басове на сцена или в студиото, това доста улеснява задачата за бърз достъп до еднакво силни като ниво пресети за един бас с активна електроника, друг с пасивни пикапи или просто някакви радикално различни звуци за различни песни.
EQ секцията предлага 4 лентов параметричен еквилайзер: Bass, Lo-Mid, Hi-Mid, Treble. Натискането на бутона Shift променя функцията на всеки потенциометър - в Shift режима, потовете позволяват да се настрои честотата на всяка от четирите ленти на EQ-то.
Gain потенциометърът се използва (логично) за нивото гейн, а в режима Shift той контролира SpectraComp компресора. За разлика от традиционните компресори, TC Electronic са вградили мултибанд компресия в RH450, която прилага различни количества компресия върху сигнала базирано на честотите. С две думи, това означава, че той може да достигне повече компресия за нотите на високите струни, без да влияе негативно върху тона от ниските струни, което обикновено се наблюдава при еднаквото компресиране на целия спектър на баса.
TubeTone врътката позволява добавянето на драйв. Може да ни даде от едва забележима лампова топлина до силно оувърдрайвнати звуци. Допълнително към това, този усилвател е създаден да симулира държанието на лампов АМР върху целия звук - функция, която TC Electronic са нарекли Active Power Management. Това което се случва е, че усилвателят логаритмично прилага по малко компресия когато нивото на АМР-а се усилва, симулирайки респонса на лампите, когато те са натегнати яко, вместо да прилага силно клипване както би се случило в един традиционен транзисторен усилвател. Натискането на Shift бутона позволява на пота TubeTone да действа като Preset Level контрол.
По предния панел виждаме още постоянно включен тунер, бутон за мютване, както и изход за слушалки, включването на които автоматично изключва спийкърите. Хубаво е, че тунера работи и когато изхода на АМР-а е мютнат, както и това, че и на фуутсуича има дисплей за състоянието му - абсолютно гарантирано нямате нужда от стария си тунер, ако си купите този АМР. Въпреки че не можете да запазвате нестандартни строеве в тунера, възможно е да ползвате базова честота между 438 и 445 херца.
Задният панел има не по-малко впечатляващи функции. Освен спикон и 1/4" изходите за кабинет имаме изход и за DI изход за директно включване към РА система. За запис е налице AES/EBU и S/PDIF съвместим изход. Цифровият и DI изходите имат общ превключвател, определящ дали изхода да е преди или след АМР-а и EQ секциите. Налице е и сериен ефект лууп, който е разположен след преамп секцията и преди крайното стъпало, като нивата са зададени вътрешно. Има и вход за фуутсуича, както и чифт RCA (чинч) конектори за включване на iPod/СД или друго устройство за възпроизвеждане на бекинг тракове.
Опционалният фуутсуич RC4 е много сходен като дизайн с невероятните ефекти от серията Nova. Той има индикатор за състоянието на тунера, бутон за заглушаване на изходите и три бутона за избиране на запаметените пресети. При наличието на фуутсуича няма нужда да гледате АМР-а за използвания в момента пресет или за тунера - яко, а?
RS210 и RS212 спийкър кабинети
Със сигурност един от най-готините аспекти на този бас риг е възможността кабинетите да се разполагат един върху друг. Вместо използването на традиционен 410 кабинет (макар че TC предлагат и този вариант), 8-омовите кабинети RS210 и RS212 са оптимизирани за вертикално разполагане един върху друг. Предимството е ясно - да се чувате наистина точно така, както звучите.
В началото изобщо не може да се определи от какво са направени корпусите, благодарение на техния цялостен ненадраскващ се финиш. Както се оказва, това е специална повърхност нанесена със прей върху 18 милиметрова дървена конструкция.
В кабинетите са инсталирани два кастъм говорителя на Eminence - 10" и 12" съответно за всеки модел, като освен това имат и по един 33 милиметров титанов драйвер монтиран в центъра на горния говорител.